Add ajándékba a játék és a tudás örömét!

Kik csinálják a társasjátékokat?

2016. április 08. - Okosodj Velünk

Elgondolkodtál már valaha azon, hogy a társasjáték hogyan is került az otthonodba? Vajon ki ötlötte ki a szabályokat, ki valósította meg a terveket, ki gondoskodott a forgalmazásáról?

Ez alkalommal 3 nagyobb játékgyártót, kiadót szeretnénk bemutatni, hogy megtudd, honnan jönnek a társasok :-)

Thinkfun

Kezdjük is a bemutatót, egy amerikai játékgyártóval, a Thinkfun-nal.
Az ő történetük 1985-ben kezdődött, amikor egy amerikai házaspár nagyot álmodott: olyan játékokat akartak készíteni, amik segítenek abban, hogy a tanulás könnyed és szórakoztató legyen.

Ám a 80-as évek kemény idők voltak az amerikai játékfeltalálóknak és cégeknek... a kiskereskedők elkezdték kivonni magukat a játékeladásból, és az őrület, amit a mi fantasztikus Rubik-kockánk okozott akkoriban, éppen drasztikusan alábbhagyott. A raktárakban halomra álltak azok a kockák, amelyeket nem tudtak eladni, tehát a kereskedőknek elegük volt az agyat megmozgató-, edző játékokból, a rossz szájíz még évek múlva is megmaradt.

A nehéz kezdet ellenére azonban a házaspár nem adta fel, valóra akarták váltani az álmukat és küldetésüket: a legőrültebb matematikusok, feltalálók és mérnökök ötleteit szerették volna egyszerű játékokba költöztetni, amiket világszerte minden fiú és lány élvezni tud.
Végül 1996-ban robbantak be a Rush Hour nevű játékukkal, ami a térlátást és a logikai készséget fejleszti.
Ez volt az első nagy áttörésük, de korántsem az utolsó: minden évben, legalább egy játékuk díjnyertes lett!

A Thinkfun Magyarországon 2002-ben jelent meg, és a Zingo-val kezdtek hódítani. A Zingo egy gyors, szórakoztató játék, amely fejleszti az ábraolvasást, a reakciókészséget és a motorikus készséget is. Nagy előnye, hogy a kicsik, akik még nem tudnak olvasni, és a nagyobbak, akik már igen, egyaránt tudnak vele játszani, mert a játékhoz a képek és a leírt szavak egyaránt használhatóak.

rush_hour_csucsforgalom_tarsasjatek_0154_lrg.jpg

Mára már ikonikussá vált a Rush Hour

Smart Games

A Smart Games egy belga cég, amely 1992-ben alakult, és 2002-ben a Go Getter játékával lett népszerű. A Smart Games az egyszemélyes logikai játékok feltalálásában és gyártásában kiváló, és több mint 70 díjjal büszkélkedhetnek világszerte. Játékaik fejlesztik a térlátást, mintafelismerést, problémamegoldó készséget és a memóriát is.

A mi kedvencünk a GoGetter Cat&Mouse aminek a célja, hogy kis lapkákkal utakat kell építeni a cica és az egér világában. A nyíllal összekötött képek között kell kialakulnia ösvényeknek, de az áthúzott képek között nem lehet út. A feladatokat kétféleképpen lehet megoldani:

  • Könnyített: a nem használt ösvények zsákutcává válhatnak.
  • Gyakorlott: NEM alakulhatnak ki zsákutcák (kivéve a tábla szélénél).

A játék 48 különböző feladványt tartalmaz, és 4 különböző nehézségi szinttel rendelkezik, úgyhogy hosszú időre leköti a gyerekeket.

GémKlub

Természetesen nem feledkezhetünk meg a magyar játékgyártókról sem!
A GémKlubnak 30 éve indult az első társasjáték klubja, 15 éve jött létre a tényleges cég, a Gémklub Kft, amelynek fő tevékenysége a társasjáték fejlesztés és kereskedelem, valamint játékkiadóként is működik.

A játékvilág két, látszólag egymástól legmesszebb eső területén érzik magukat a legjobban: egyrészt felnőtt stratégiai és logikai társasjátékokat, másrészt készségfejlesztő gyermekjátékokat forgalmaznak.

Emellett felkutatják, honosítják és terjesztik a legjobb külföldi játékokat, valamint magyar feltalálók, szerzők és művészek bevonásával magyar fejlesztésű társasjátékokat is értékesítenek. A legjobb magyar társasjátékokat nemzetközileg is népszerűsítik.

A mi kedvencünk a Sárkánytojás nevű játék, ami  fejleszti a logikát, a memóriát, a kombinációs készséget, emellett pedig lenyűgözően szép, úgyhogy biztosan jó hatással van a szépérzékre is:)

sarkany-doboz.jpg

Hegedűs Csaba fantasztikus társasjátéka, a Sárkánytojás

Persze ez csak 3 a rengeteg játékkészítő közül, akik jobbnál-jobb logikai, fejlesztő játékokkal árasztják el a világot, hogy mindenki megtalálja a szívéhez közel állót:)

Van olyan játékkészítő, akinek te különösen szereted a játékait?

Mentés